Min julklapp

5A283357-C7E0-4F92-8031-38DFAE93C729_1_201_a

Min julklapp

Lev

Det råder
Jag mig

Men inte
För en
Bokutgivning

Jag vet
Att det
Inte lönar
Sig att
Hoppas
På sånt

Snarare kommer
Tomten ner
Genom skorstenen
Och ger mig
Himmelriket
I ett litet
Rött paket
Med vita snören

Fri vers (Modernistisk dikt) av Immanuel Hägglund VIP
Läst 40 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2018-10-28 18:47

Bookmark and Share

> Nästa text
< Föregående

Immanuel Hägglund
Immanuel Hägglund VIP

Redigera texten

 

Publicerad av Immanuel Karlsson

Har skrivit poesi till och från sen 1973. Har gått på Konsfacksskolan och Konsthögskolan Valand på 80-talet. Haft inalles fyra utställningar,. Senast 1996. Lite si och så med konstsmaken på landsorten där jag bor sen 17 år tillbaka. Tog upp mitt skrivande i september i år. Har skrivit bara för byrålådan innan. Då och då. Publicerar mig mest på www.poeter.se sedan 8 september då jag av halkade in där på ett bananskal. Målar tavlor och tecknar i kol, blyerts och vaxkrita. Tycker det är kul.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.